maandag 21 maart 2011

Foutparkeren: de politie geeft het goede voorbeeld...

ANTWERPEN-Bij het leegtrekken van mijn digitale vriendje genaamd CANON IXUS 990 IS, kwam ik deze collectie foto's tegen. Ze zijn gemaakt op 23 december 2010. Ik wilde ze laten publiceren in Het Nieuwsblad, de krant waarvoor ik de rechtbanken in Antwerpen volg, maar om een of andere reden ben ik de foto's uit het oog verloren.
Het fotograferen van foutgeparkeerde politievoertuigen is een hobby geworden. Ik ben er een jaar of vier mee geleden mee begonnen, omdat de arm der wet zich zelf totaal niks van de wet aantrekt. Met vier wielen parkeren op het trottoir? Politieambtenaren vinden dat zij dat mogen. Parkeren op het zebrapad of op een fietsstrook? Hey, wij zijn wel van de politie! Op een dag zag ik dat een politieagente foutgeparkeerde auto's aan het verbaliseren was. De foutgeparkeerde auto's van haar collega's kregen uiteraard geen bonnetje. Zo gaat dat in Belgiƫ, nog steeds.
Deze politievoertuigen stonden geparkeerd op de Bolivarplaats, voor het justitiepaleis in Antwerpen. Het plein is officieel een woonerf, waar parkeren verboden is. Ook voor politievoertuigen die geen hoogdringende opdrachten uitvoeren. Deze foto's zijn geen toevalstreffer. Je kan ze elke willekeurige dag maken. Zielig, want 200 meter verderop ligt een parkeerplaats waar politiemensen gratis kunnen parkeren. Een halszaak is het natuurlijk niet, foutparkeren. Maar zou zo'n agent die zich niks aantrekt van het verkeersreglement, ook durven knoeien met zijn processen-verbaal? Ik zou er niet echt vertrouwen in hebben. En u?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Commentaar of kritiek is welkom, maar hou het beleefd. Scheldpartijen, beledigingen of bedreigende reacties worden verwijderd.