woensdag 26 mei 2010

Fraudeur Antonio Forti voelt zich onheus bejegend

ANTWERPEN - Wij ontvingen per mail een schrijven van Antonio Forti, een fiscalist die zowel in Nederland als in België werd veroordeeld wegens fraudepraktijken. Dhr. Forti werd door ons omschreven als een superoplichter, gezien de omvang van beleggingsfraude waarin hij verwikkeld raakte. Forti meent dat die omschrijving onterecht en grievend is. Aangezien het om een zeer subjectieve omschrijving gaat - wat is een superoplichter? - heeft hij misschien een punt dat die kwalificatie niet op hem van toepassing is. Gewoon fraudeur, dus. Forti verwijt ons "niet geheel juiste" belichting van de feiten. Ook daar geven wij hem gedeeltelijk gelijk: wij zijn in ons vorige bericht niet volledig geweest. Wij hadden immers geen melding gemaakt van zijn veroordeling, in Duitsland, wegens drugsmokkel. En dat Forti bijzonder gewelddadig kan zijn - tenminste dat vond de gevangenisbewaarder die een zware kopstoot van hem kreeg - dat waren we ook vergeten. De visie van Forti zélf wil ik u ook niet onthouden.

Geachte heer Van der Aa,


Hoewel weer enige tijd geleden en terugkomend op een eerder schrijven aan u deel ik u het volgende mede,

U heeft een foutief relaas weergeven omtrent mijn door u en andere bronnen niet geheel juiste belichting van feitelijk omstandigheden. Indien wij rechtspraak en strafuitvoeringsmaatregelen vergelijken met de tenlastelegging(en) en daarmede samenhangend sterk gekleurde publiekelijke informatie verstrekking, is het geheel van informatie gepubliceerd in de media, waaronder ook uw artikelen niet juist weergegeven, sterk overdreven en buiten de context van concrete werkwijze en opzet gebleven. U heeft uw werk onzorgvuldig gedaan en slechte brononderzoek gedaan. Ik ben op die wijze al veroordeeld als superoplichter, besmeurd met een lastercampagne nog voor ik voor de rechter(s) moest verschijnen. Omdat ik met Tripple Plus niets te maken heb gehad ben ik door de Nederlandse rechter in Nederland veroordeeld met een taakstraf voor andere feiten en in België door de Belgische rechter met 2 jaar voorwaardelijk voor de door u vermeende mega zwendel van tientallen miljoenen als superoplichter. En dat terwijl de onderzoekers van justitie jarenlang de tijd hebben gehad om het gehele samenstel van handelingen en feitelijke omstandigheden tot in details te bestuderen en te beoordelen op strafrechtelijke merites. U heeft mij zonder te vragen op de foto gezet nog voor het proces, u heeft deze foto zonder enige toestemming gepubliceerd op internet en in de dagbladen waarvoor u schrijft, u heeft mij publiekelijk laten veroordelen als een superoplichter en mij geschaad in mijn functioneren en daarmede iedereen met wie ik samenwerk en iedereen, die met mij begaan is om wat voor reden dan ook geschaad en gecompromitteerd en in verlegenheid gebracht. Mijn functioneren en mijn toekomst, mijn werkgever, gezin en familie worden hiermede onnodig geconfronteerd en ieder in hun eigen belang geschaad. Mijn dringend verzoek aan u is met onmiddellijke ingang deze site, informatie en foto van internet te halen onder voorwaarde, dat indien u dit niet doet binnen een maand vanaf heden, wij gezamenlijk een schadevergoedingsprocedure tegen u zullen opstarten.

Ik vertrouw erop, dat u gehoor en uitvoering zult geven om deze in de aanhef genoemde URL’s te verwijderen van internet.

Met de meeste hoogachting



A.R.G. Forti

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dat er zelfs weinig gezegd en geschreven is, ik dacht dat Anonio een vertrouwend persoon was, maar ook ik ben bedonderd voor 200.000,00. Dus Antonio hang niet de onschuld uit, ik hoop op de dag dat ik je tegen mag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat er zelfs weinig gezegd en geschreven is, ik dacht dat Anonio een vertrouwend persoon was, maar ook ik ben bedonderd voor 200.000,00. Dus Antonio hang niet de onschuld uit, ik hoop op de dag dat ik je tegen mag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik geloofde dat Antonio een goed en eerlijk mens was....en ook ik ben bedonderd....Antonio....als je in de spiegel kijkt zie je dan echt wie je bent? Hoe kan je met dat gevoel gewoon rustig verder leven? Vele mensen, waaronder mezelf, hun leven is de laatste 10 jaren een hel geweest....en bij sommigen is dat nog steeds zo....

    BeantwoordenVerwijderen

Commentaar of kritiek is welkom, maar hou het beleefd. Scheldpartijen, beledigingen of bedreigende reacties worden verwijderd.